Rabobank publiceert geïntegreerd jaarverslag 2017

op woensdag, 21 maart 2018. Posted in Diversen

Samen groeien in Nederland en daarbuiten

Rabobank publiceert geïntegreerd jaarverslag 2017

Donderdag 15 maart publiceerde Rabobank haar geïntegreerd jaarverslag 2017. De bank legt hierin maatschappelijke en financiële verantwoording af. Ook illustreert het uitgebreide verslag de betekenis van Rabobank voor mens, milieu en maatschappij. En welke groei er in 2017 plaatsvond.

Als betekenisvolle coöperatieve bank en leidende F&A bank wil Rabobank een belangrijke bijdrage leveren aan de welvaart en het welzijn in Nederland en aan het duurzaam voeden van de wereld. De bank gaf hieraan het afgelopen jaar concreet vorm met de missie “Growing a better world together”. Dit met als resultaat verschillende pakkende initiatieven in Nederland en daarbuiten, meer tevreden klanten, baanbrekende innovaties en betere financiële resultaten. Op 15 februari werden de jaarcijfers al bekend gemaakt.

Geïntegreerde verslaglegging
Het geïntegreerde jaarverslag 2017 bevat ook de jaarrekening 2017 en het Pillar 3 report. Naast het jaarverslag 2017 publiceren alle 102 lokale Rabobanken tevens een compacte infographic met hun maatschappelijke impact in de regio. Ook geeft onderstaande link een totaaloverzicht met infographics, animaties en de jaarcijfers van 2017.

Maatschappelijke bijdrage in regio hart van Brabant

Ook lokaal wil Rabobank het verschil maken. De speerpunten daarbij zijn klanten verder helpen op het gebied van zelfredzaamheid en ondernemerschap. Ook het versterken van de lokale leefomgeving en bijdragen aan een duurzame voedselproductie zijn belangrijk. Directievoorzitter Lilian Damen aan het woord over de maatschappelijke rol en bijdrage van Rabobank Hart van Brabant in de regio: ‘We initieerden huiskamersessies met agrariërs. Deelden onze kennis met ondernemers tijdens de speciale masterclass. En organiseerden een Brexit-ontbijt. Ook waren we betrokken bij de Beursvloer in Hilvarenbeek en Oisterwijk om professionals te matchen met maatschappelijke organisaties met hulpvragen. Dit zijn slechts enkele voorbeelden van activiteiten van het afgelopen jaar. We willen ook graag de zelfredzaamheid van verenigingen en organisaties in ons werkgebied helpen vergroten. Er zit een enorme kracht in de dorpen en kernen. Zo was ik aanwezig tijdens de bijeenkomst van de jubilerende coöperatie in Esbeek. Fantastisch om te zien wat de mensen daar met elkaar en voor elkaar kunnen betekenen. Daar kunnen wij van leren én aan bijdragen, ook in andere dorpen en kernen.'